GReFoPS
  • Accueil
    • NOTRE ÉQUIPE
    • OÙ NOUS TROUVER
  • Recherches
    • AXE 1: L'ACCES AUX SERVICES SOCIAUX ET DE SANTE EN FRANÇAIS
    • AXE 2:LES COMPORTEMENTS D'OFFRE ACTIVE DES SERVICES EN FRANÇAIS, LEUR MÉSURE ET LEURS DÉTERMINANTS
    • AXE3:LA FORMATION À L'OFFRE ACTIVE DES SERVICES EN FRANÇAIS
    • AXE 4:ACTIVITÉS DE SYNTHÈSE
  • PUBLICATIONS
    • Recherche-graphie
    • livres
    • Articles publiés
    • Chapitres de livre
    • Numéro spécial dans une revue arbritée
    • Publications techniques et rapports
    • Articles publiées dans les actes de colloques avec comité de lecture
  • Communications
    • Organisation de colloques / conférences
    • Conférences dans des congrès scientifiques avec comité de lecture
    • Webinaires
    • Présentations invitées
    • Dans les médias
    • Présentations d'étudiants.es
  • Ressources et outils
    • Ressources liées à l’accès aux services en français
    • Ressources liées à la mesure de l’offre active
    • Ressources liées à la formation à l’offre active
    • Ressources de synthèse
    • ressources externes, partenaires, collaborateurs et bailleurs de fond
  • Recrutement
    • Impact de la pandémie-Invitation aidants (entretien)
    • Impact of pandemic-Invitation caregivers (interview)
    • Impact de la pandémie-Invitation intervenants
    • Impact of pandemic-Invitation providers
  • Accueil
    • NOTRE ÉQUIPE
    • OÙ NOUS TROUVER
  • Recherches
    • AXE 1: L'ACCES AUX SERVICES SOCIAUX ET DE SANTE EN FRANÇAIS
    • AXE 2:LES COMPORTEMENTS D'OFFRE ACTIVE DES SERVICES EN FRANÇAIS, LEUR MÉSURE ET LEURS DÉTERMINANTS
    • AXE3:LA FORMATION À L'OFFRE ACTIVE DES SERVICES EN FRANÇAIS
    • AXE 4:ACTIVITÉS DE SYNTHÈSE
  • PUBLICATIONS
    • Recherche-graphie
    • livres
    • Articles publiés
    • Chapitres de livre
    • Numéro spécial dans une revue arbritée
    • Publications techniques et rapports
    • Articles publiées dans les actes de colloques avec comité de lecture
  • Communications
    • Organisation de colloques / conférences
    • Conférences dans des congrès scientifiques avec comité de lecture
    • Webinaires
    • Présentations invitées
    • Dans les médias
    • Présentations d'étudiants.es
  • Ressources et outils
    • Ressources liées à l’accès aux services en français
    • Ressources liées à la mesure de l’offre active
    • Ressources liées à la formation à l’offre active
    • Ressources de synthèse
    • ressources externes, partenaires, collaborateurs et bailleurs de fond
  • Recrutement
    • Impact de la pandémie-Invitation aidants (entretien)
    • Impact of pandemic-Invitation caregivers (interview)
    • Impact de la pandémie-Invitation intervenants
    • Impact of pandemic-Invitation providers

Impact of the COVID-19 pandemic on caregivers of seniors living at home (or independent living residence)

Participation invitation for care providers
In your work, have you accompanied or supported family caregivers of seniors living at home (or independent living residence) during the COVID-19 pandemic?  Did these caregivers or the seniors prefer to receive services in the minority official language?  If so, we would like to invite you to participate in our study.  Our research team is interested in better understanding the impact of the COVID-19 pandemic on caregivers who support seniors at home, as well as the challenges faced by health and social services workers in their interactions with OLMC caregivers and the means they have put in place to mitigate the impact of these challenges. We hope to draw lessons that will help improve the reality of OLMC caregivers and ensure greater equity in future national crises.
 
Your participation would involve sharing your experience in your interactions with family or friend caregivers during the COVID-19 pandemic through an interview, which may be conducted by telephone or video conference, and will last approximately 45 to 60 minutes. During the interview, you will be asked about 1) your overall experience in your interactions with caregivers of official language minority seniors; 2) challenges you may have encountered in these interactions; 3) innovations in the provision of caregiver services during the pandemic, and 4) innovations that could be implemented in the future to improve caregiver services.
 
Measures will be taken to protect your identity. The content of the interviews will only be used by members of the research team for analysis. Your anonymity will be ensured through the use of pseudonyms and the removal of all identifiers. A consent form containing all the details will be given to you before the interview.
 
This study has been approved by the University of Ottawa Research Ethics Board (certificate no. H-06-21-6841).

For information on ethical issues related to this research, please contact the University of Ottawa Research Ethics Board (phone: 613-562-5387 or email: ethics@uottawa.ca).
 
We thank you for your participation.  Your participation is important for improving support for caregivers.
 
 
Research team:
 Jacinthe Savard (jsavard@uottawa.ca), Ph.D., School of Rehabilitation Sciences, University of Ottawa.
 Sébastien Savard (ssavard@uottawa.ca), Ph.D., School of Social Services, University of Ottawa.
Annie Robitaille (arobitai@uottawa.ca), Ph.D, Interdisciplinary School of Health Sciences, University of Ottawa
Suzanne Dupuis-Blanchard (Suzanne.dupuis-blanchard@umoncton.ca), Ph.D, School of Nursing, Université de Moncton
Danielle de Moissac (ddemoissac@ustboniface.ca), Ph.D, Experimental Sciences, Université de St-Boniface 
Josée Benoît (jbenoit@uottawa.ca ), Ph.D., senior research associate of the Groupe de recherche sur la formation et les pratiques en santé et service social en contexte francophone minoritaire, University of Ottawa.
If you have any questions or wish to participate, please communicate with  :
Josée Benoît
613-562-5800 ext. 8065
jbenoit@uottawa.ca
Your participation is important to improve support for caregivers!
To thank you for your time, you will receive a 20$ gift card!
Photo
Réalisé par:
Photo
Photo
Photo
Avec le soutien financier de:
Photo
Photo
Photo